Descripción de la empresa
Publicis Groupe, el segundo grupo de comunicación más grande del mundo, es una plataforma de soluciones presente en más de 100 países y con más de 98.000 empleados. Con una filosofía de trabajo única, The Power of One pone a los clientes en el centro, impulsando el crecimiento de su negocio a través de agencias creativas como Publicis, Leo Burnett, Publicis Health, Wysiwyg, Nurun y Digitas, medios de comunicación como Zenith, Starcom, Spark y Performics, y áreas de conocimiento transversales. Publicis Groupe combina Creatividad, Tecnología y Datos para ofrecer una propuesta de valor que conecta eficazmente las marcas con los consumidores. ¿Te interesa saber más sobre la agencia o área de conocimiento a la que optarás en este puesto? ¡Sigue leyendo! Performics, la primera agencia de marketing de resultados del mundo, es el principal impulsor del crecimiento de los ingresos de muchas marcas de prestigio a nivel global. A través de una extensa red que opera en 57 países, Performics utiliza datos, tecnología y talento para crear y convertir las demandas de los consumidores en diversos canales: búsqueda, social, display, comercio y offline. Su misión es la búsqueda incesante de resultados. Con sede en Chicago, Performics forma parte de Publicis Groupe. Para más información, visita: www.performics.com/es
Descripción del puesto
As a Paid Social Media Specialist your responsibility will be to apply the global strategy brand in the area of social networks, with a main focus on Facebook, Instagram, Twitter, and TikTok (desirable LinkedIn and Snapchat) while keeping updated with the rapid evolution of the market. Your main objectives are the supervision and control of the application of the planning rules, launching a unique and connected work process between client and team, and developing specific Benchmarks by category and brand. How you’d spend your day: Managing the administration and execution of paid social media plans, ensuring that the objectives and KPIs are achieved. Preparation and execution of social media strategies. Maintain an open and fluid communication channel with content departments, community managers, and influencers management to transfer a 360 vision to the planning.
Cualificaciones
What we’re looking for:
1. Bachelor’s Degree related to Advertising, Marketing, Economics or similar
2. 2-3 years of experience in Digital agencies
3. High experience in execution and setup of campaigns in Social Networks (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok...)
4. Office tools expert
5. Social tools expert (e.g., Business Manager, Adam...)
6. Analytic tools expert (Google Analytics, Campaign Manager...)
We think you’re awesome if you:
1. Are used to dealing with customers
2. Have advanced level of English (minimum B2) which will be valued in the interview by Talent Team
3. Have good communication skills, dynamic, flexible, and proactive
4. Believe in teamwork
5. Monitor and analyze competition activity in social networks
6. Monitor the results of organic and paid campaigns and apply learning to the global strategy
7. Coordinate between brand and agency social teams
8. Update, advise, and help in the technical assembly and product news to the activation team
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