Product Owner / Business Analyst - Public Web
Job Summary
5 Plus años de experiencia en rol de Product Owner or Business Analyst.
Background tecnico con experiencia en el mundo de desarrollo idealmente conocimiento de APIs (ser capaz de leer y entender logs y revisar codigo).
Responsibilities
- Idioma: Ingles y Espanol.
- Conocimiento de uno o varios productos o procesos bancarios (cuentas, pagos, tarjetas, contabilidad, prestamos, depositos, Contact center, wealth, onboarding).
- Uso de Jira, Confluence y Postman.
- Experiencia en proyectos bajo metodologia Agile (Scrum, Kanban, etc.).
- Buenas habilidades comunicativas para trabajar en equipo de forma colaborativa.
- Tener experiencia trabajando con areas cross de la compania (Legal, Compliance, Producto) para trasladar sus necesidades o especificaciones a requerimientos funcionales del producto.
- Experiencia en comunicacion efectiva con stakeholders digitales: Es importante que el candidato tenga experiencia en mantener una comunicacion fluida y transparente con todas las partes interesadas digitales incluyendo clientes, equipos de desarrollo, equipos financieros y reguladores asegurando una comprension compartida de los requisitos, expectativas y progreso del proyecto digital.
- Experiencia tecnica en colaboracion con desarrolladores y APIs, entendimiento de arquitectura cloud y modelado de datos: Valoramos la experiencia en trabajar estrechamente con equipos de desarrollo comprendiendo los requisitos tecnicos del proyecto y colaborando en la integracion de APIs y sistemas para garantizar la funcionalidad y la interoperabilidad del producto digital en el contexto de prestamos, asi como la capacidad para comprender y contribuir al diseno de arquitecturas cloud y al modelado de datos para optimizar el rendimiento y la escalabilidad del producto.
- Toma de requerimientos.
- Planificacion de requerimientos.
- Dimensionamiento de equipos.
- Seguimiento de los desarrollos de los equipos.
- Preparacion, seguimiento y validacion del testing.
- Paquetizacion de requerimientos para subidas a entornos Pre / Pro.
- Gestion de incidencias.
- Reporting interno y seguimiento de KPIs.
The Cognizant community:
We are a high caliber team who appreciate and support one another. Our people uphold an energetic, collaborative and inclusive workplace where everyone can thrive.
* Cognizant is a global community with more than 300,000 associates around the world.
* We don't just dream of a better way - we make it happen.
* We take care of our people, clients, company, communities and climate by doing what's right.
* We foster an innovative environment where you can build the career path that's right for you.
About us:
Cognizant is one of the world's leading professional services companies, transforming clients' business, operating, and technology models for the digital era. Our unique industry-based, consultative approach helps clients envision, build, and run more innovative and efficient businesses. Headquartered in the U.S., Cognizant (a member of the NASDAQ-100 and one of Forbes World's Best Employers 2024) is consistently listed among the most admired companies in the world. Learn how Cognizant helps clients lead with digital at
Our commitment to diversity and inclusion:
Cognizant is an equal opportunity employer that embraces diversity, champions equity and values inclusion. We are dedicated to nurturing a community where everyone feels heard, accepted and welcome. Your application and candidacy will not be considered based on race, color, sex, religion, creed, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, genetic information, pregnancy, veteran status or any other protected characteristic as outlined by federal, state or local laws.
Disclaimer:
Compensation information is accurate as of the date of this posting. Cognizant reserves the right to modify this information at any time, subject to applicable law.
Applicants may be required to attend interviews in person or by video conference. In addition, candidates may be required to present their current state or government issued ID during each interview.
#J-18808-Ljbffr