Position: Camarero/a - Room Service (Full time #528373)
Property / Office: Mandarin Oriental Ritz, Madrid
Location: Madrid, Spain
Tareas y Responsabilidades
Generales:
1. Realizará cualquier tarea que envuelva el servicio al cliente según los estándares de Mandarin Oriental Hotel Group (MOHG).
2. Apoyará cualquier punto de venta de Alimentos y Bebidas en el momento que se necesite. Dicho servicio también es aplicado a la ejecución del servicio de Alimentos y Bebidas en las habitaciones del Hotel.
3. Transportar útiles y enseres necesarios para el servicio.
4. Controlar y revisar mercancías y objetos de uso de la sección.
5. Colaborar en el montaje, servicio y desmontaje de eventos.
6. Realizar trabajos a la vista del cliente tales como flambear, cortar, trinchar, desespinar, entre otros.
7. Colaborar con el Jefe de Departamento en la preparación y desarrollo de acontecimientos especiales.
8. Se asegurará que todos los equipos y utensilios de servicio se mantengan limpios y en buenas condiciones.
Servicio:
1. Sera conocedor de la composición de los menús tanto de comida como bebidas (cócteles, vinos, bebidas calientes, entre otras) sabiendo los alérgenos de cada uno de los productos de los menús.
2. Informar y aconsejar al cliente sobre la composición y confección de los distintos productos dispuestos en los menús. Así como consultar al cliente si tiene alguna alergia y/o restricción alimentaria, y actuará responsablemente informando acordemente a la cocina y al superior de la sala.
3. Ser el responsable del correcto desarrollo del servicio de habitaciones.
4. Toma de comanda.
5. Recoger y limpiar mesas.
6. Comunicar a su superior más inmediato cualquier incidencia, preocupándose constantemente de que el cliente lo encuentre todo de su agrado y que su satisfacción es plena.
7. Preparación de bebidas (cócteles, vinos, bebidas calientes, entre otras).
8. Mantener el lugar de trabajo siempre limpio y asegurarse de tener el material suficiente para poder realizar el correcto servicio.
9. Se encargará de la facturación y cobro al cliente, siguiendo los estándares marcados por la compañía y dando al cliente una cálida despedida.
10. Trabajar en estrecha colaboración y de mutuo respeto con todos los departamentos y compañeros del hotel.
The Company
Mandarin Oriental Hotel Group is the award-winning owner and operator of some of the world’s most prestigious hotels and resorts. The Group now operates or has under development 41 hotels with more than 11,000 rooms in 25 countries in key business and leisure destinations.
The Hotel
Renowned Parisian designers Gilles & Boissier, have created a sophisticated residential design for the 100 rooms and 53 suites, including several one-of-a-kind specialty suites, featuring unique design elements inspired by the hotel’s historic connections to the city, Spanish culture and art. With a stunning and meticulous restoration that celebrates César Ritz’s pioneering spirit, a prestigious central location, five restaurants and bars overseen by one of Spain’s most celebrated chefs and exceptional leisure and wellness facilities, Mandarin Oriental Ritz, Madrid is set to become the city’s most luxurious hotel.
Responsibilities
1. Have a good understanding of the outlet’s concept and food and beverage offerings and be able to verbally explain those to guests.
2. Ensure that mise en place is completed shift to shift and during service in order to provide an efficient service. This includes cleaning tasks in front and back of house as well as polishing and assembling of equipment.
3. Be able to operate the required steps on the point of sales system in order to process food and beverage orders.
4. Properly up-sell services and products to our guests by phone, enhancing service and generating increased revenue.
5. Perform any tasks relating to billing according to hotel standards and cashiering policies.
6. Conserve all outlet equipment and utensils in good conditions by proper day to day handling of all applicable utensils and by carrying out required side duties as assigned.
7. Assist in picking up all required stocks, including linen, beverage, trolley, dried goods and others and arrange them accordingly.
8. Any other reasonable tasks as assigned by the in room dining manager.
9. Be able to check minibar in the different rooms.
10. Create WOW moments to surprise and delight guests during the stay.
Requirements
1. Degree or Higher National Diploma in Hospitality/Hotel/Business Management is preferred.
2. Experience as server in a high-volume restaurant with highest levels of service is preferred.
3. A minimum of 1 year of experience working as server in Michelin Star restaurant or in Five Star Hotel.
4. Ability to understand guest needs and to deliver superior customer service.
5. Basic computer skills including MS Office is preferred.
6. Ability to understand effective approaches of communication with different individuals.
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