JOB DESCRIPTION
About Herbert Smith Freehills
As one of the world’s leading law firms, we advise many of the largest and most ambitious organisations across all major regions of the globe. With over 5,000 people, including 3,100 lawyers and over 2,000 business services professionals, operating from our global network of offices across Asia Pacific, Europe, the Middle East and North America, Herbert Smith Freehills is at the heart of the new global business landscape providing premium quality, full-service legal advice.
We recognise that the success of our business and our clients relies on the skills, knowledge and ideas of all our people. Our environment is one in which high performance is expected, in return, we will provide you with rewards and opportunities tailored to your personal and professional goals.
The Opportunity
Estamos buscando un profesional Junior para nuestro equipo de IT que se incorporará como Técnico de Soporte/Helpdesk.
Requisitos imprescindibles:
1. Título FP ASIR o acreditación profesional
2. Nivel alto de inglés
3. Experiencia en un puesto similar
4. El candidato deberá demostrar la habilidad de proporcionar un servicio excelente en un ambiente de alta presión.
5. Se valorará positivamente la experiencia trabajando en un despacho de abogados o de haber trabajado en el ámbito de una empresa de servicios profesionales, aunque no es imprescindible.
Responsabilidades:
6. Proporcionar soporte y asesoramiento al personal de la oficina de Madrid sobre sistemas informáticos.
7. Visitar al personal en sus puestos de trabajo para asistencia personal y formación.
8. Proporcionar formación informática a nuevas incorporaciones y al personal existente.
9. Asegurar que las peticiones de soporte se gestionen de manera rápida y profesional, registrando todas las llamadas en Service Now.
10. Proporcionar soporte para todos los equipos informáticos y software de la oficina, incluidas impresoras y gestión de líneas móviles.
11. Gestionar la configuración de equipos audiovisuales en las salas de reuniones y resolver problemas que puedan surgir.
12. Tratar de forma efectiva con empresas de mantenimiento y soporte cuando sea necesario.
13. Proporcionar soporte para todas las aplicaciones de software aprobadas y usadas en la oficina.
14. Gestionar la reparación de equipos defectuosos y mantener un inventario suficiente de equipos.
15. Mantener un registro de los bienes informáticos, equipos de AV y líneas telefónicas, asegurando su gestión efectiva y reposición dentro de los plazos necesarios.
16. Controlar y gestionar los préstamos de equipos.
17. Instalar nuevo software y coordinar la implantación de nuevos equipos en toda la oficina.
18. Actuar como persona de contacto local para el personal de soporte informático de Londres.
19. Experiencia en la configuración y administración de servidores de impresión.
20. Realizar el mantenimiento básico de impresoras, incluyendo la sustitución de cartuchos de tinta y tóner, y resolver problemas comunes de impresión.
Team
Information Technology, Madrid Information Technology Level 1
Working Pattern
Full time
Location
Madrid
Contract type
Permanent Contract
Diversity & Inclusion
At Herbert Smith Freehills you will be part of a diverse, innovative culture where high performance, client focus and highly engaged people are our differentiator. People at our firm come from a range of backgrounds and bring a wide variety of experiences and perspectives to their work with us. We strive to ensure that our inclusive environment means you feel valued and able to perform at your best by being your authentic self at work. We know that our future success not only depends on being innovative and progressive in the changing legal market but, most importantly, on our people feeling highly engaged in meaningful work.
We understand that you have commitments and personal interests outside of work and we strive to create a working environment based on mutual trust and respect, in which you can perform at your best whilst maintaining sustainable balance across your life.