Guest Relations Officer - Barceló Torre de Madrid
Location: Barceló Torre Madrid, Madrid, España
Time Type: Full time
Posted on: Posted Yesterday
Job Requisition ID: JR4465
Barceló Group is a family-owned company founded in 1931 by Simón Barceló in Mallorca (Spain). Our expansion to the world's major destinations, along with our clear growth strategy, has allowed us to position ourselves as the 2nd largest chain in Spain and one of the top 30 in the world in terms of the number of rooms. Our commitment to ensuring the satisfaction of our visiting guests and the well-being of our entire team has been rewarded with the "Best Hotel Management Company in the World" award at the latest edition of the World Travel Awards, considered the Oscars of the international tourism sector.
Currently, Barceló Hotel Group has 270 urban and resort hotels with 4 and 5 stars, totaling over 60,000 rooms distributed in 24 countries. These hotels are marketed under four brands that allow us to provide our guests with a clear differentiating value in terms of both quality and service:
1. Royal Hideaway Luxury Hotels & Resorts
2. Barceló Hotels & Resorts
3. Occidental Hotels & Resorts
4. Allegro Hotels
Do you want to be part of our story? Join our team!
What will you do?
1. Convertirse en principal referencia de los clientes VIP del hotel, a cargo de su acogido mediante el check-in, así como del seguimiento de su estancia.
2. Conocer el nivel de satisfacción de los huéspedes del Hotel.
3. Realización de entrevistas a clientes.
4. Estudio los cuestionarios de satisfacción y puntuaciones de calidad, planteando mejoras e impulsando puntos fuertes.
5. Solucionar los problemas que pudieran plantearse y que afectaran a la satisfacción de los clientes durante su estancia en el Hotel.
6. Realizar trabajos propios del área operativa con el fin de estar en contacto con el personal, los clientes y conocer el funcionamiento de dicha área.
7. Estudiar el equipamiento utilizado en el departamento (cantidad y estado).
8. Identificar y atender las posibles quejas o reclamaciones, difundiéndolas y dando el seguimiento con los departamentos involucrados, hasta que se resuelvan.
9. Proporcionar información al resto de los departamentos sobre huéspedes especiales o situaciones de relevancia.
10. Promover las ventas de servicios y productos extras.
11. Proyectar una imagen positiva a los huéspedes haciendo que experimenten simpatía y fidelidad hacia la empresa.
What are we looking for?
1. Formación: Turismo o similar.
2. Experiencia: mínimo 2 años en atención al cliente y calidad en sector Hotelero y mínimo 1 año en recepción.
3. Idiomas: imprescindible inglés alto. Valorable: otros idiomas.
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