Dinamitzador/a
_Dinamitzador/a en horari de matins i tardes a Girona i Figueres, de Fundació Gentis_
La missió del programa és abordar les desigualtats socials des de l'acció comunitària i les TIC. L'Òmnia concep les TIC no només com un mitjà o eina essencial per a la inclusió social, sinó com un element diferenciador per abordar les desigualtats socials i les bretxes digitals. El valor afegit del programa Òmnia és abordar aquesta realitat des d'una perspectiva comunitària, de manera que no se centra només en oferir accés a les TIC, sinó que acompanya i capacita les persones dotant-les d'autonomia en l'ús dels dispositius digitals i, a la vegada, connectant-les amb el seu entorn més proper.
El servei compta la figura d'un/a dinamitzador/a que dissenya una programació d'activitats amb un contingut de caire socioeducatiu, aquesta programació vol donar resposta a les necessitats d'inclusió social i digital en què es poden trobar les persones que participen en les activitats.
Tasques:
1. Elaborar un programa d'activitats i calendarització trimestral que respongui a les necessitats detectades i estigui relacionat amb el coneixement de l'entorn del barri del municipi a qui pertanyi.
2. Programar, implementar i avaluar periòdicament les activitats del punt Òmnia, utilitzant com a suports la maleta de gestió i la maleta d'activitats.
3. Potenciar la programació de les activitats d'acompanyament grupal en matèria de capacitació per fer tramitació administrativa digital.
4. Impartir les activitats directament amb els participants ja sigui en format presencial, híbrid i/o online.
5. Dinamitzar i fomentar la participació de la ciutadania en les activitats del punt Òmnia i de la Xarxa Òmnia.
6. Reprogramar activitats segons les situacions detectades.
7. Crear i mantenir al dia les plataformes de xarxes socials que facilitin la difusió de les activitats previstes i la captació i reclutament de participants.
8. Establir protocols i normatives per a un correcte ús i convivència de l'espai Òmnia i mediar segons convingui en cas d'incidències.
9. Vincular i coordinar-se amb els agents educatius i socials del municipi on s'ubiqui el programa Òmnia.
10. Articular espais de coordinació amb altres entitats i serveis del territori, especialment en aquells on s'estigui duent a terme plans, programes i projectes comunitaris o altres programes de la Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària (DGACC) del Departament de Drets Socials.
11. Donar compliment als acords establerts en el Protocol de col·laboració entre el Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) i la Xarxa Òmnia, així com promoure la coordinació amb els serveis socials municipals i altres recursos públics o privats que, per la seva naturalesa, s'hagin de relacionar amb els Punts Òmnia, d'acord amb les instruccions de la Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària.
12. Gestionar la cessió de l'espai Òmnia a tercers segons es requereixi.
13. Fomentar la participació en els continguts a la web Òmnia, així com afavorir la relació amb els altres punts Òmnia.
14. Participar de formacions internes per a la millora de la capacitació professional ja siguin vinculades a la Xarxa Omnia i/o a l'entitat gestora.
15. Interaccionar amb l'Oficina tècnica i els serveis informàtics de la xarxa Òmnia en cas d'incidències amb l'infraestructura TIC.
16. Utilitzar els aplicatius per al registre d'indicadors de la Intranet de la Xarxa Òmnia i de l'entitat gestora.
17. Participar de les reunions de seguiment i jornades programades per la Xarxa Òmnia i/o l'entitat gestora.
18. Elaborar informes trimestrals i memòries anuals amb els resultats obtinguts i propostes de millores mitjançant l'Intranet de la xarxa Òmnia.
Quins requisits has de complir?
1. Grau en Pedagogia, Psicopedagogia i/o Psicologia.
2. Es valorarà disposar del Màster de Psicopedagogia i/o Màster en formació del Professorat de Secundària.
3. Tenir coneixements acreditats sobre les tecnologies de la informació i comunicació en matèries de: seguretat, informàtica, disseny multimèdia, disseny de la web, ofimàtica, programari lliure, GNU/LINUX, coneixements de materials didàctics i suport d'aprenentatge per usuaris de diferents edats i amb diversitat de necessitats.
4. Tenir coneixement de la llengua catalana suficient per desenvolupar tasques d'atenció, informació i comunicació de manera fluida i adequada.
5. Residència i coneixement del territori de l'Alt Empordà.
Competències:
1. Escolta activa
2. Adaptabilitat
3. Pensament analític
4. Organització i planificació
5. Resolució de conflictes
Que t' oferim?
1 vacant temporal al 100% de la jornada
Horari:
Matins i tardes
Incorporació: Immediata #J-18808-Ljbffr