1. Atenció i valoració social dels residents
Realitzar entrevistes i estudis socials per conèixer la situació personal, familiar i econòmica dels residents.
Valorar les necessitats socials i elaborar un pla d’intervenció individualitzat.
Promoure l'adaptació del resident a la residència, oferint suport emocional i social.
2. Suport i assessorament a les famílies
Informar les famílies sobre el funcionament de la residència i les ajudes disponibles.
Acompanyar i orientar en el procés d’ingrés i adaptació del resident.
Facilitar la comunicació entre els residents, les famílies i l’equip professional.
3. Coordinació i treball en equip
Treballar conjuntament amb l’equip multidisciplinari (metges, infermers, psicòlegs, fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals, etc.).
Coordinar-se amb serveis socials, sanitaris i entitats comunitàries per garantir la millor atenció.
Gestionar tràmits administratius (ingressos, ajuts socials, prestacions, pensions, etc.).
4. Dinamització i integració social
Promoure activitats socials i culturals per evitar l’aïllament i fomentar la participació.
Potenciar la integració del resident a la vida del centre i la seva autonomia.
Detectar situacions de risc o vulnerabilitat i actuar per prevenir l’exclusió social.
5. Gestió i tramitació de recursos
Orientar sobre ajudes i prestacions econòmiques.
Gestionar tràmits per a l'accés a serveis complementaris (centres de dia, atenció domiciliària, etc.).
* Col·laborar amb administracions i entitats per millorar els serveis.
#J-18808-Ljbffr