Resums de les responsabilitats
L'objectiu principal és oferir suport sanitari a l'usuari mitjançant valoracions i consells telefònics.
* Anamnesi estructurada per obtenir informació sobre la salut de l'usuari.
* Consell sanitari i suport mèdic durant la trucada o fins arribada de recurs assistencial presencial.
* Assignació del recurs més òptim segons valoració sanitària i prioritat de l'emergència.
* Traspàs de la informació obtinguda al recurs (mitjançant les eines tecnològiques disponibles).
* Vetllar per la seguretat dels equips assistencials en els incidents.
Funcions generals
* Vetllar pel compliment dels procediments, instruccions i protocols de SEM.
* Garantir el contínuum assistencial i operatiu en el canvi de torn.
* Conèixer les peculiaritats dels territoris gestionats.
Requisits necessaris
* Titolació corresponent de Grau o Llicenciatura en Medicina.
* Especialitat MIR (Medicina de Família, Medicina Interna, Anestèsia i Reanimació, Cures Intensives) o 2 anys d'experiència en atenció d'urgències/emergències/malalt crític.
Requisits valorables
* Formació específica en medicina extra-hospitalària.
* Coneixement dels protocols i guies d'actuació pròpies del SEM i CatSalut.
* Tenir els coneixements i habilitats dirigides a resoldre situacions clíniques amb risc vital.
Oportunitats professional
* Un entorn de treball únic i diferent.
* Treball en equips multidisciplinaris i xarxa sanitària.
* Formació contínua i creixement professional.
Competències personals
Les competències personals que es requereixen inclouen compromís, qualitat en el treball, orientació al ciutadà, gestió emocionalment intel·ligent, lideratge, presa de decisions, cooperació i treball en equip.