El / la tècnic / a d'administració i finances té dependència directa de la Direcció operativa de serveis generals i treballa estretament amb la resta de l'equip de l'àrea. Desenvolupa funcions:
* Gestió administrativa i financera de projectes
* Compliment normatiu i gestió d'infraestructures
En l'àmbit de la gestió administrativa i financera de projectes:
* Generar pressupostos i justificacions econòmiques de projectes finançats per administracions públiques o altres tipus d'entitats, com fundacions privades:
Administracions públiques o altres tipus d'entitats, com fundacions privades:
* Llegint i interpretant la normativa de la convocatòria pública corresponent, els plecs administratius del concurs obert per l'administració o els encàrrecs de gestió.
* Extraient implicacions a nivell administratiu i financer dels nous projectes.
* Preparant el pressupost de cada convocatòria, sota la supervisió i lideratge de la Direcció de l'àrea de serveis generals.
* Recopilant tota la documentació i informació de despesa de cada projecte des del seu inici, per a la seva justificació periòdica i final, garantint en tot moment la correcta imputació d'acord amb les normes de justificació i les directrius internes de l'entitat.
* Obtenint del programa de gestió tota informació comptable necessària per a dur a terme la justificació econòmica.
* Monitorant l'adequada gestió administrativa i econòmica dels diferents projectes un cop atorgats i resolent les hipotètiques incidències que es vagin produint.
* Participar en reunions, sessions de treball o similars organitzades pels finançadors per donar informació sobre diferents projectes, el seu funcionament i la seva justificació.
* Duent la interlocució quotidiana amb els clients finançadors per a la gestió econòmica dels diferents projectes, resoldre dubtes i incidències i/o respondre requeriments vinculats a la justificació econòmica.
* Elaborar les justificacions econòmiques, memòries finals o intermèdies de les diferents convocatòries, complint escrupolosament els terminis fixats, incorporant-hi la documentació econòmica que escaigui, amb els formularis normalitzats requerits.
En l'àmbit de l'àrea de persones:
* Realitzar tasques vinculades amb les relacions laborals del Llindar:
* Relacionar-se de forma continuada amb la gestoria que duu la contractació i les nòmines de la plantilla i facilitant-li tota la informació necessària per a la seva elaboració, en especial les incidències mensuals que es produeixen (baixes per malaltia).
* Revisar les nòmines i contractes preparats per la gestoria i fer-los arribar a les persones treballadores. En el cas dels contractes a més recollir la signatura de la persona que s'incorpora al Llindar.
* Portar el control dels permisos, dies de lliure disposició i vacances del personal.
* Recollir dubtes i/o incidències de les persones treballadores i portar a terme la gestió oportuna per donar-hi resposta.
* Planificar, en coordinació amb el proveïdor extern, la prevenció de riscos laborals i assegurar-se que tota la plantilla realitza la que és obligatòria per a la posició que ocupa.
* Preparar i prendre part en l'acollida del nou equip a l'organització, assegurant-se que també hi participen les persones adequades.
* Elaborar informes de gestió de personal a demanda de la Direcció operativa de serveis generals.
En l'àmbit de compliment normatiu i gestió d'infraestructures:
* Dur a terme tasques referides a la normativa i el manteniment de les infraestructures del Llindar:
* Assegurant el compliment de la normativa de protecció de dades i de les normes ISO tot mantenint-se al corrent de les novetats o canvis que puguin afectar l'organització.
* Perseguint la resolució d'incidències que tinguin impacte en el funcionament habitual de l'organització (sinistres, talls de subministres, etc.) ja sigui amb l'equip de manteniment del Llindar o amb proveïdors externs o companyies subministradores.
* Participar en els processos d'homologació de nous espais per a formació, segons la normativa vigent de les administracions competents.
Requisits mínims:
* Cicle Formatiu de Grau Superior d'Administració i Finances o Diplomatura / Llicenciatura / Grau en empresarials, ciències econòmiques, economia, ADE o titulacions en l'àrea social i jurídica amb elevada capacitat numèrica.
* Domini de les llengües catalana i castellana.
* Domini d'informàtica a nivell usuari (ofimàtica), en especial Fulls de càlcul.
* Elevats coneixements de comptabilitat.
* Coneixements de comptabilitat de costos.
* Coneixements econòmics i financers.
* Coneixements de la normativa general de subvencions, procediments administratius i de les específiques de les administracions locals, autonòmiques, estatals, Fons Social Europeu, fundacions privades i d'altres entitats.
* Domini dels procediments de justificació econòmica de tot tipus de convocatòries, ja siguin subvencions, convenis, contractes o licitacions.
* Coneixements de nòmines i cotitzacions a la Seguretat Social.
* Coneixements de programes d'acció social, especialment per a joves.
* Coneixements de normativa de prevenció de Riscos Laborals.
* Coneixements de plataformes de tràmits de les administracions i altres clients finançadors (Incorpora, GIA i Galileu).
* Orientació a les persones, en especial, el jovent: desig i disposició d'ajudar i treballar en benefici de les persones, avantposant els interessos aliens als propis i mostrant una clara vocació de contribuir al creixement de les persones ateses, tot detectant i satisfent les seves necessitats.
* Compromís amb l'organització: capacitat per acceptar com a propis la missió, la visió, els valors i objectius d'El Llindar, més el desig de pertànyer-hi i la disposició a esforçar-se en benefici de l'organització.
* Pensament analític i crític: capacitat per identificar i comprendre una situació o problema complex i no evident, essent capaç d'interrelacionar els seus comportaments i reconèixer les causes i les seves implicacions. Establir interrelacions i vincles causals entre situacions i/o problemes que aparentment no estan connectats.
* Organització i planificació: capacitat per definir, ordenadament i metòdica, les fases, processos, activitats i els terminis, així com de valorar els recursos necessaris per realitzar les funcions encomanades. També inclou la capacitat per avaluar i fer seguiment de la seva feina.
* Autonomia i iniciativa: capacitat de dur a terme les funcions i tasques inherents al seu lloc de treball, tot creant noves oportunitats, generant idees i abordant els potencials problemes amb confiança, seguretat i sense necessitat de supervisió constant.
* Relació interpersonal i treball en equip: capacitat d'establir vincles de respecte i confiança i de treballar de forma cooperativa i coordinada amb la resta de professionals del Llindar i altres agents externs, mantenint una actitud assertiva en les relacions.
* Flexibilitat: habilitat d'adaptar-se, cercar i aplicar respostes àgils i eficaces, en diferents i variades situacions, entorns i amb persones, responsabilitats i tasques canviants, integrant el canvi de manera positiva i constructiva.
* Disposició a l'aprenentatge: identificar les mancances formatives que poden afectar a l'execució de la tasca i mantenir una actitud positiva vers l'aprenentatge continuat per la millora professional.
* Comunicació: expressar i presentar les pròpies idees i entendre les dels altres de manera clara i efectiva. Demostrar capacitat per a fer un bon raonament. Utilitzar l'escolta activa, la reformulació i altres tècniques.
* Responsabilitat: execució eficaç i eficient de la feina per a l'assoliment dels objectius i resultats previstos de l'organització, demostrant capacitat per pensar i actuar eficaçment, assumint les pròpies accions i prenent decisions oportunes, aportant idees i/o metodologies per millorar la feina. Inclou també el compliment dels terminis de tancament i presentació de justificacions tant internes com a organismes externs a l'entitat.
* Gestió de situacions de stress: capacitat per identificar, avaluar i resoldre situacions de pressió, conflictives i/o problemàtiques, cercant aquelles estratègies que assegurin el benestar de totes les persones implicades, així com les solucions més òptimes.
* Negociació: capacitat per a cercar el consens davant d'una situació en la que existeixen necessitats, interessos i posicionaments diferents, utilitzant arguments clars i suficients encaminats a assolir acords satisfactoris, entre les persones implicades, que permetin assolir els millors resultats per a tota l'organització.
#J-18808-Ljbffr