1. Garantir l'acollida al centre educatiu de l'alumnat en situació de vulnerabilitat social per tal que els infants i adolescents assoleixin els nivells acadèmics propis de la seva edat.
2. Donar suport a l'equip docent en relació a les famílies i l'entorn.
3. Afavorir a l'autoestima i responsabilitat dels infants i adolescents davant la comunitat, i la integració en els principals contextos de socialització.
4. Donar suport a l'alumnat amb necessitats educatives especials perquè pugui participar en les activitats del centre educatiu, i també aplicar programes de treball preparats pel tutor o tutora o especialistes.
5. Participar en l'elaboració i aplicació de tasques específiques relacionades amb l'autonomia personal, l'adquisició d'hàbits d'higiene, les habilitats socials, la mobilitat i els desplaçaments, l'estimulació sensorial, les habilitats de vida, la transició a la vida adulta i preparació per al món laboral, l'escolaritat compartida en centres ordinaris i centres d'educació especial.
6. Participar en el projecte educatiu del centre.
7. Conèixer els objectius i continguts dels programes per poder adequar de la millor manera possible la seva tasca de col·laboració amb els mestres tutors i els especialistes.
8. Proporcionar als mestres tutors i als especialistes elements d'informació sobre l'actuació de l'alumnat a fi d'adaptar i millorar-ne el procés d'aprenentatge.
Requisits de llengua: català (parlat c1 - d.funcional, escrit c1 - d.funcional).
#J-18808-Ljbffr